خرید هاست - خرید سرور و دامنه

تفاوت بین کارتریج تونری و جوهری

تفاوت بین کارتریج تونری و جوهری

 

شناخت کارتریج مناسب برای پرینتر شما به طور باور نکردنی مهم است. سفارش یک محصول اشتباه میتواند ضرر زیادی برای شما و یا شرکت شما داشته باشد. کارتریج جوهری و تونری به طور کامل با یکدیگر متفاوت هستند و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. اگر شما هم میخواهید اطلاعات بیشتری درباره ی کارتریج خود بدونید و یا در خرید پرینتر خود تردید دارید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

به طور خلاصه کارتریج جوهری دارای جوهر مایع هستند و تنها برای کارتریج های جوهر افشان قابل استفاده است و کارتریج های تونر از پودر ساخته شده است و فقط در پرینتر های لیزری قابل استفاده است.

 

انواع کارتریج جوهری و تونری

جوهر داخل کارتریج جوهری میتواند از جنس دای (dye) یا پیگمنت (pigment) باشد که بستگی به نوع کارتریج دارد. بیشتر پرینتر های جوهر افشان از نوع جوهر دای هستند و پیگمنت یک نوآوری جدیدی در جوهر ها می باشد. ذرات پیگمنت که بر روی کاغذ قرار میگیرند ضخیم تر از جوهر دای هستند همین امر باعث میشود که این نوع جوهر در برابر آب و اشعه ی ماوراء مقاوم تر باشد

پس به این ترتیب، وقتی که بحث در مورد طول عمر چاپ، ثبات رنگ در چاپ و مقاومت در برابر عناصر طبیعی باشد، تنها کارتریج های مبتنی بر پیگمنت برنده خواهند بود اما کاتریج های دای از کیفیت بهتر برخوردار هستن و بسیار ارزان تر از پیگمنت می باشد.

تونر یک ماده از جنس پودر می باشد و به طور کلی با جوهر فرق دارد. پرینتر لیزری های تک رنگ تنها از یک تونر کارتریج مشکی استفاده میکنند. اما پرینتر لیزری های رنگی از چهار رنگ اصلی تونر کارتریج تشکیل شده است که شامل مشکی، زرد، آبی و قرمز است. درام یکی دیگر از قسمت های مهم است که باید راجب آن بدانید به خاطر اینکه بدون شناخت آن نمیتوانید پرینت بگیرید کارتریج تونر به کمک درام پودر تونر را روی کاغذ چاپ میکند.

 

چگونه کارتریج مناسب پرینتر خود را پیدا کنید ؟

حالا سوال اصلی این است که چه نوع پرینتری برای شما مناسب است ؟ و این همه به نیاز چاپ شما بستگی دارد. اگر شما جزو دسته افرادی هستید که تعداد چاپ زیاد در روز دارید از پرینتر لیزری استفاده کنید. این نوع چاپگرها مناسب موسسات کوچک و متوسط و مدارس که بسیاری از اسناد متنی چاپ رنگی را چاپ میکنند ولی اگر شما یک عکاس هستید قطعا از کیفیت عکس چاپ شده خود راضی نیستید. اگر شما تنها نیاز به چاپ سیاه و سفید دارید من پرینتر لیزری رو به شما پیشنهاد میکنم چاپگر لیزری های رنگی برای اضافه کردن کمی رنگ به اسناد رسمی شما کافی و مناسب است.

تصمیم گیری در مورد ویژگی ها و گزینه های چاپی که شما در چاپگر دنبال می کنید، فقط بخشی از داستان است هزینه کارتریج های دستگاه چاپگر یک عامل مهم برای بررسی و اغلب نادیده گرفته شده توسط خریداران است. قیمت کارتریج سایز کارتریج و تعداد صفحاتی که از کارتریج میگیرید در مدل های پرینتر کاملا متفاوت است و یک انتخاب اشتباه باعث میشود بودجه خود را حروم کنید.

 

لینک:

https://noavaranepars.blogspot.com

 

online shop making

دیدگاهتان را بنویسید

خرید هاست و سرور - خرید دامنه